måndag, maj 6

Orolig och rädd för vad det är...

Min älskade make skrämde mig rejält i helgen. Han och jag hade bestämt oss för att titta på en film och äta något gott på fredag kväll.

Vi sitter i soffan och pratar när han säger att han måste lägga sig ner en stund i soffan eftersom han fick ont i magen. Han har problem med magen sedan tidigare och kan få kraftiga magsmärtor till och från så det var inget ovanligt med det.

Jag går ut i köket och börjar göra iordning det vi ska äta och min make går på toaletten.

Efter ett tag så hör jag en kraftig smäll och tittar ut mot vardagsrummet och ser benen på min make och förstår direkt att han svimmat. När jag kommer till vardagsrummet så ligger han på mage med huvudet bara några millimeter från hörnet på tv bänken.

Jag drar försiktigt min hand över hans kind, och säger Kenneth du har svimmat. Han tittar upp och säger ja.  Jag hjälper honom till soffan där han lägger sig ner.

Jag frågar honom vad som hände och han berättar att han va på toa och kände sig yr, och skulle gå till soffan och lägga sig, sedan kom han inte ihåg något mera.

Han har lite ont på hakan och ena knät men annars mår han bra. Jag berättar för honom hur nära tv bänken han låg och hur tur han hade att han ej slog i bänken.

Både han och jag blir oroliga och funderar på vad som kan hända nästa gång och om han är själv hemma med våran son.

Hur kan man få så ont i magen så att man svimmar av ?

Hur ska jag känna mig lugn när jag jobbar, om han helt plötsligt svimmar av så där?

Det har ju hänt tidigare att han svimmat men det var flera år sedan, men det är så otäckt när han svimmar av helt plötsligt.

Nej nu måste vi kontakta vårdcentralen så att vi kan kolla upp vad som är fel.

För något måste det vara....

Inga kommentarer: