onsdag, augusti 17

Låt barn vara barn..

För någon dag sedan när jag var på en mindre affär och skulle handla så ville Linus följa med när vi kom in på affären så upptäckte jag att Linus hade fotbollen med sig och sa därför till honom att bära bollen inne på affären, men som barn är så lyssnade han inte och jag sa till honom ett par gånger inne i butiken.

Jag bad Linus springa iväg och hämta en kundkorgar, och då kom en äldre herre fram till mig och sa " det gör väll inget. Tänk på att han är barn och dom måste få vara barn. Det skadar inte att han sparkar lite försiktigt med bollen. Tänk att det är dom som tar över efter oss" Jag svara honom "ja du har faktiskt rätt" 

När Linus kom tillbaka med korgen så mötte han den äldre Herren i gången och dom började sparka bollen till varandra lite försiktigt i butiken. Jag plockade ihop varorna jag skulle ha sa sedan till Linus och vi gick till kassan och betalade. 

Tänk att det finns äldre som tycker att våra barn ska just få vara barn och jag har tänk mycket på just det han sa.

Låt våra barn få vara barn...

Inga kommentarer: