torsdag, juli 5

Livet.

Kan gå upp och ner.

Jag ska inte klaga då jag har en underbar familj och ett jobb jag trivs med, men att ofta ha värk i kroppen gör det tungt och jobbigt.

Då jag haft en vårdcentral där jag inte tycker att jag fått den hjälp jag behöver så har jag byt vårdcentral och för första gången på länge så känns det som om dom lyssnar på mig.

Att vakna på morgonen och känna sig stel och ha värk på flera ställen känns tufft, men jag lever och kämpar.

Att få veta av sjukgymnasten att jag troligtvis har atros i höger knä, fot och vänster höft är inte direkt något man vill veta, men nu är det bara att kämpa på och göra det bästa av situationen.

Värk kommer jag att få ha men jag kan lära mig att leva med det.

Att  varje morgon vakna med värk och känna sig stel är inte det roligaste, men jag lever och gör det bästa av situationen.

Jag kan inte bara lägga mig ner och ge upp fast jag många gånger skulle vilja.

Att jag dessutom känner mig väldigt trött gör inte saken bättre.

Att jag dessutom börjar få ont i höger handled börjar få mig att fundera om hela min kropp kommer bli en enda stor Atros och det gör mig orolig, men 1 till värkande handled eller någon annan kropps del gör inte så stor förändring. Ont kommer jag endå att ha.

Jag kämpar jag ger inte upp....

Inga kommentarer: